France Passion

19 juni 2018 - Lachaussée, Frankrijk

Voordat we op reis gingen, hebben we een abonnement afgesloten bij ‘France Passion’, want het leek Maayke leuk om in Frankrijk ook bij de boer te staan met de camper. Idyllische plaatsjes schoten door haar hoofd... maar eenmaal in Frankrijk besloten we om lekker lang op één plek te blijven en ja, het staan op een boerenerf betekent ook geen stroom en sanitairblok. Gelukkig zit alles wel op en in de camper, maar toch... we hadden besloten er gebruik van te maken als het zo op de route uit zou komen.

Glooiend landschap en glooiende wegen :)Kathedraal van ToulHeerlijk toeren zo!

En zo kwamen we na een mooie rit, langs de prachtige kathedraal van Toul en door de glooiende velden bij een soort van boerderij terecht in Lachaussée. We konden daar ook lunchen en zo reserveert Maayke ‘s morgens in haar beste Frans een tafel op naam van des Hollandaises, want ja, hoeveel Nederlanders zullen er toevallig komen lunchen?

D61D7AC5-0B44-4DE3-AB74-178A8B443500

Zo kwamen we er tijdens het eten achter dat het geen boerderij is, maar een bedrijf dat gerund wordt door mensen met een handicap. Om 17.15 verliet iedereen de boerderij en nadat ook de boswachter de eenden en zwanen had geteld in het meer, waren wij opeens de opzichters van een leeg restaurant, een kip/ kalkoen en konijnenfarm. Wie had dat gedacht....

En dat met een prachtige plek met uitzicht over het meer, helemaal voor ons alleen!

Stekkie