Er staat een paard in...

23 april 2018 - Škoflje, Slovenië

De gang! Nou het scheelt weinig op onze camping in Skoflje!

Vaak bedenken we ‘s avonds naar welke camping we de volgende dag zullen gaan. Dat geeft weleens een verrassend resultaat.

De weg naar deze camping toe is al een klein avontuur. Bij het bordje Road closed blijven we vertwijfeld staan, zou de camping te bereiken zijn via dit smalle weggetje, of niet? Gelukkig komt daar een oud golfje met een oud mannetje de hoek om zeilen. Martijn springt uit de camper en vraagt of de camping te bereiken is. In zijn beste Engels antwoordt het mannetje dat de brug na de camping dicht isj, dus No problem! Als hij wegrijdt vliegt de deur van zijn auto open in de bocht... met een routine gebaar trekt hij m weer dicht, dit heeft hij vaker zo te zien! Na nog een paar smalle straatjes staan we opeens bij een bordje camping. Gevonden! Een man en een vrouw komen uit hun huis. Mevrouw vertelt dat we iets verder door moeten rijden en dan naar beneden. De man murmelt iets Sloveens tegen zijn vrouw. De ketting moeten we zelf even weghalen, dat is om de paarden tegen te houden. Aha! Zoek maar een plekje uit, dan komt ze later langs voor de registratie.

Het laatste weggetje is een afdaling van 12% of meer... man wat steil! Als we staan komt de man met een sleutel om de stroomkast te openen. Horses problem? Haha! No, no problem!

We hadden het niet verwacht, maar rond 17.00 komt er een andere camper aangereden. Als het schemert komen man en vrouw samen een lint spannen door het veld, kunnen ze niet aan de camper knagen ‘s nachts :)

Steile afdalingvoordat we de camping bereikenOns plekkie