Bèhèhèèèèst!

17 augustus 2022 - Void-Vacon, Frankrijk

We gaan vandaag best een aardig stukkie rijden, dus we hadden gisteravond al de ‘kleine tafel en kleine stoelen’ variant gebruikt. Dat het aan het einde van de avond zou gaan regenen hielp ook mee in de beslissing. We werden gisteravond getrakteerd op een karaoke sessie bij de bar van de camping (uitloper van de pizza-party 😅) en een soort Franse rapper een dorp verderop. Een enerverende avond 😂

Maar vandaag gaan we gewoon lekker op tijd op pad. De boodschappen doen we in zo’n mega mega hyper intermarché. In 1 winkelsessie heb je gelijk het aantal stappen van de dag! Uiteindelijk ligt alles weer in het karretje, dan nog de goede rij om te betalen zien te vinden.

Nou ja, uiteindelijk kunnen we alles de camper weer inladen en .. krijgt Leon toch nog een kadootje!  We tanken bij toeval ook nog redelijk goedkoop, fijne toeval.

Het is een leuke rit door glooiend landschap en kleine dorpjes. Leon vindt het maar vermoeiend en valt in slaap. Als hij weer wakker wordt, is het tijd voor een broodje. We rijden naar een meertje vlakbij. Prima plekje. Na de broodjes rijden we weer verder. Het is nog 2 uur rijden.

We komen door het geboortedorp van Jeanne d’arc. Opeens is het een drukte van jewelste en zelfs een toeringcar 🙃 We passeren ook het vestingstadje Langres en rijden langs de stadsmuren. Leuk om weer te zien, Maayke is daar ongeveer 30 jaar geleden ook weleens geweest 🙈

We overnachten vannacht bij een geitenfarm. Als we aankomen is er niemand. Gelukkig komen de eigenaren al snel aanrijden en kunnen we op een mooi plekje staan, waar we uitkijken over de geitenwei. We worden vergezeld door een puppy en een mooie kat. Leon is daar minder van gecharmeerd en zit lekker binnen…

‘s Avonds geen karaoke, geen Franse rapper of andere B-artiest… nee, we horen slechts het geluid van de cicaden.

Très bon 👌