De dagen aan het meer van Trasimeno

26 mei 2018 - Passignano sul Trasimeno, Italië

We hebben heerlijke dagen, ‘s morgens ondernemen we iets in de omgeving en na Leon zijn slaapje rommelen we rond op de camping en het meertje.

23 mei;  vanaf de camping loop je zo naar het dorpje Passignano sul Trasimeno. Het is een heerlijk klein dorp, met smalle straatjes, leuke doorkijkjes, muren in de rotswanden en... een oude toren! Daar gaan we mooi naar toe. Eerst nemen we een bakkie koffie, nou ja... slok espresso dus. In de toren is een museum met wel 2 boten waarmee ooit is gevaren. Dat hebben we toch maar mooi even meegepakt :)

Smalle straatjes in Passignano sul TrasimenoUitzichtUitzicht vanaf de toren, zie je onze camper staan?

Het uitzicht vanaf de toren is mooi, we zien ook onze camper staan, leukleuk!

24 mei; vandaag gaan we met de boot naar Isola Maggiore. Als we op het eiland aankomen is het nog rustig en we krijgen wat informatie over het eiland. Helaas is een gedeelte waarop ook de ruïne staat privé bezit en ook een kerkje wordt gerestaureerd. Nou ja, we zullen wel zien. Onderweg komen we langs een speeltuin, hoera! Ook zien we allemaal fazanten die aardig tam zijn. We gaan het kerkje in dat gerestaureerd wordt, Leon vindt het allemaal mooi, maar ja... die bouwhelmen die daar liggen zijn ook wel erg interessant! Voordat we de boot op gaan weer terug naar het vaste land, hebben we nog precies tijd voor een slok koffie en een perensapje voor Leon.

under constructionkerkjeIsola Maggiore, Italië

In Passignano sul Trasimeno doen we nog wat boodschapjes. Als Leon ligt gaat Maayke zwemmen, totdat ze een zeeslang ziet. Gelukkig is er een zwembad op de camping :)

25 mei; als we de broodjes ophalen bij de receptie blijkt dat we al een naam hebben... Aaaaah, nummer 24, the big sack’ lol! Uit de big sack smeer ik mooi wat broodjes voor onderweg, want we gaan een rondje langs het meer fietsen. Niet het hele meer, maar toch, we halen de 28 km! Het is een mooie route langs moestuinen, olijfboomgaarden, uitzichten over het meer. En... Op 14 km was precies een dorpje met een speeltuin. Toeval?

Prima fietspad langs het meer

Het is warm vandaag, in het zwembad moet je een badmuts op. Liever een badmuts dan een zeeslang!

26 mei; Martijn gaat een stukkie rennen vandaag. Het belooft een warme dag te worden en dus is hij om 6.45 al op pad. Leon en ik doen rustig aan en halen zodra de receptie open is, onze big sack broodjes op. Martijn rent 20 km, maar zodra hij terug is, heeft hij nog energie over om met Leon en Maayke over de lokale versmarkt te lopen. Maayke oefent haar Italiaans bij de fruitboer. Mooi toch! Voordat Leon gaat slapen gaat hij nog met Martijn zwemmen. Maayke maakt wel foto’s vanaf de kant en gaat ‘s middags wel naar het zwembad :)