Luxemb(o)urg

20 juni 2018 - Berdorf, Luxemburg

Mistig meertje zo ‘s morgens vroegZodra de mist is opgetrokken nadert het afscheid van Frankrijk... op naar Luxemburg! Het eerste stuk nemen we een landelijke route, maar we gaan via de A31 het land uit, dan kan Leon mooi slapen. Goed bedacht, maar zo ging het niet helemaal. De koning van de middagslaapjes was na een half uur al wakker en zag hoe zijn ouders de afslag op de snelweg voorbij reden. Ach ja, 3 tunnels later konden we de snelweg af en weer terug :) volgende keer zullen we echt de Garmin updaten voor vertrek...

We komen tijdens de siësta aan bij camping Belle-Vue 2000 in het Müllertal. Een bordje op de receptie geeft aan dat we zelf een plekje mogen uitzoeken. Het is lekker rustig op het veld beneden en we kiezen een plekje met uitzicht over het graanveld.

Grote glijbaan!

De camping heeft een heel erg leuke speeltuin en Leon is zeer in zijn nopjes. Het is stralend blauw en lekker warm, we genieten met volle teugen! Vanaf de camping kan je een trail lopen, maar door het slechte weer van een tijdje terug, zijn er hele stukken weg en wandelpad afgezet. Later horen van de receptie dame dat er zelfs hele stukken weg zijn weggespoeld! We besluiten hier 2 nachtjes te blijven om het wandelpad eens van dichtbij te bekijken.

‘s Avonds worden we getrakteerd op een maai-sessie op het veld voor ons, wat een geluk!