Wat ‘n luxe ...

9 augustus 2020 - Consdorf, Luxemburg

Zoveel keuzes! Gaan we terug naar ons comfortabele huis, lekker dicht bij het strand, wordt het Noord Holland waar blijkbaar ook een zwembadje staat waar wij wel even in mogen, of gaan we naar...

We zijn vroeg wakker en even denk ik ... ach het is best leuk hier! Leon speelt in een speeltuintje op een ander veldje, we crossen rond op een skelter, het zwembad ligt er nog rimpelloos bij, best aangenaam eigenlijk! Maar ja, het is dan ook nog voor 8 uur 🙈

Het duurt niet lang of de gekte begint weer, huilende kinders, racende kinders, een golfslagbad, wachtrij voor de sleutels van de douches & toiletten ... nee hoor, we blijven niet! We gaan naar ...

🇱🇺  Luxemburg 🇱🇺

We zitten al lekker in ‘t zuiden des lands, dus we zijn er zo! Via de A2 rijden we om 11.15 uur de grens over en we zijn al in België.

4A39436D-CC1D-40E5-BB20-BB872C07EE64

Vlak voor de Duitse grens stoppen we even voor een broodje. Geen pakkend uitzicht, maar wel een leermomentje voor Leon. Uit een vuilnisbak vlakbij, wordt door een man de lege statiegeldflessen gevist...

Na de lunch rijden we al snel Duitsland in, over de 60 tuffen we lekker verder, tot opeens de 60 is afgesloten. Geen bordjes ‘Umleitung’ gespot, google maps in de war, Garmin komt niet verder dan ‘probeer om te keren’ ... eindelijk echt vakantie! Om ons heen zien we diverse auto’s stoppen en vertwijfeld op telefoons kijken voor navigatie. Wij besluiten binnendoor richting Luxemburg te rijden. Het blijkt een mooie route door kleine rustige dorpjes, heuvels, velden en bossen.
We denken bij Dillingen over de rivier te steken en Luxemburg in te rijden, maar als we de bocht indraaien, lijkt het wel een voetgangersbrug. Vertwijfeld draaien we door, terug de doorgaande weg op.

ED846D98-3D84-41A8-849C-F223F349B5E7Later blijkt op mijn ingezoomde foto dat het toch wel kon, de brug kan 3,5 aan volgens het bord.

Met een extra toertje door de heuvels en langs de Sauer, komen we uiteindelijk om 14.15 uur aan op de camping.

Voor het eerst een mondkapje op, want de receptie is een besloten ruimte. Bijzonder warm is het!

We krijgen plek 105 toegewezen, gelukkig staan aan de kant van de neus wat bomen  en is er een schaduwrand.

Nog beter is het dat de speeltuin in de schaduw ligt, 2 blije mensen!

ED7415A4-01E6-4FA6-A31B-98998800015D
Dan spotten we Martijn die eens komt kijken waar we nou blijven, tsja... bij de speeltuin hebben we een leuk paadje gevonden. Het is een onderdeel van de Mullerthaltrail. Op slippertjes lopen we een stukje, prachtig pad!

8ACC45E4-9259-4752-8AB7-0554AB703DBA

Morgen de rest, maar dan op schoenen en heel veel water mee 😄

Na het eten gaan we nog even bij een onbewaakt vuurtje kijken, er blijken bbq kolen bij de houtskoolrestanten te zijn gegooid... tsja, dat vlamt wel met deze hitte!

443F9D0A-2266-435D-B322-BD0F7971A3CF

Als de shemale van de receptie met een gietertje aan komt zetten en de verstrooide professor van de overkant met een grote boog een plens water in het vuur mikt (en de kolen in het rond vliegen) is het feest compleet. Leon haalt ons emmertje en samen controleren we de boel, het is al warm zat en we zitten niet op een vuurtje te wachten!

’s Avonds genieten we van de bekende campinggeluiden, zoals senioren die aan het rummicubben zijn of lekker rommelen in de kastjes (klep open, klep dicht), duiven in de bomen en krekels.

1. Kathy:
    9 augustus 2020
    Was een spannend reisje en......ik voel me wel een beetje aangesproken als senioren😉😀