Wiesing-Leibertingen (325 km)

15 augustus 2023 - Leibertingen, Duitsland

Al vroeg vertrekken de eerste caravans richting hun volgende bestemming. Als ons deurtje open gaat om half 8, hebben we een mega parkeerplek voor onze deur.

Broodjes halen dan maar! We doen alles in de hoogste versnelling als voor ons maar mogelijk is, want vandaag hebben we een mooie, maar lange rijdag. We rijden nog een stuk A12 en daarna rijden we richting de Fernpass.

IMG_2920

Op een mooi uitzichtpunt stoppen we voor een bakkie koffie en zien waar de Fernpass begint. Die kant moeten we op!

IMG_2917

Martijn neemt het stuur weer over en rijdt heel lekker door. De Fernpass zelf is erg druk. Dit komt door de afgesloten Vorarlberg tunnel. Veel van het vakantieverkeer neemt nu deze alternatieve route. Tsja, onze lange rijdag wordt zo nog een stukje langer! Filerijden achter een wielrenner die bergje op gaat, ook die kunnen we nu ✅

Rond half 12 rijden we bij Füssen Duitsland in. We rijden langs een politie controle en kunnen dan plankgas de A7 op. Het rijdt heerlijk rustig, na een korte stop mag Leon voorin zitten, totdat we gaan lunchen. Hij vindt het prachtig!

IMG_2937

Als we de snelweg afdraaien zoeken we een lunchplek. Daarna rijden we nog 2 uurtjes terwijl Leon Power Rangers Dino Fury kijkt. Zo vliegen de laatste 2 uurtjes van deze rit voorbij 😄

We zijn blij als we op de camping aankomen. Plekje uitzoeken aan de rand, met uitzicht. Raampjes open, luifeltje uit, Electra erop, stoeltjes naar buiten, zwembroek aan en zwemmen maar!

Heerlijk! Het water is een stuk warmer dan de vorige keer, Leon duikt en springt wel 30x van de hoge duikplank. Wat een topper!

IMG_2942

Na het eten gaan Leon en Martijn nog even zwemmen (en springen).

‘s Avonds weerlicht het overal om ons heen, maar wij houden het droog! 👌