Bürsnerschlucht

4 augustus 2023 - Bürserberg, Oostenrijk

Met de regenjassen in de tas vertrekken we rond half 11 naar de Bürsnerschlucht. Vanaf de camping lopen we zo naar de route. Het begin is een behoorlijk steil pad, met gladde boomwortels en er zijn ook wat ‘extra uitdagende’ paadjes voor de mannen. Dit is een mooi begin van de route!

IMG_2322

Eigenlijk is het heel prima wandelweer, al snel zijn de truien en jassen uit. Leon springt en sprint over het pad en als het pad langs het snelstromende riviertje loopt, moeten er natuurlijk wel steentjes worden gegooid en op rotsen worden geklommen! De route is goed onderhouden en op sommige stukken zijn mooie bruggen gemaakt. Ook is er een echte kloof die ons doet denken aan de Mühlertaltrail.

IMG_2349

Voordat we het weten staan we opeens al in het plaatsje Bürns. Daar keren we om en lopen via de andere kant van de rivier terug. Minder spectaculair pad aan deze kant en Leon wil liever bij Martijn op z’n nek. Heel even dan …

IMG_2407

En dan zijn we opeens weer bij het pad richting de camping. Wow! 9 km gelopen vandaag, en een heel mooie ervaring rijker!

IMG_2402

Als we ‘s avonds willen gaan koken begint het pas te spetteren. ‘s Avonds rekenen we af bij de eigenaar, hij vertelt dat het 2 dagen echt slecht weer wordt en er boven de 2000 meter ook sneeuw kan worden verwacht… tsja … ons plekje is morgen ook weer bezet, dus we zoeken een nieuwe camping. Liefst in het dal, niet te ver weg en met speelgelegenheid voor Leon!