Hallo Deutschland, doei Nederland

27 april 2019 - Bissendorf, Duitsland

Onze vroege vogel is om 6 uur wakker, dus we liggen gelijk lekker op schema! Douchen, aankleden, ontbijten... de vaart zit er lekker in :) rond half 10 is het bakkiestijd, Martijn zijn ouders komen langs en ook Rob en Nienke komen met de kinders even zwaaien, een bakkie doen en knuffelen natuurlijk!

Iets na elven zit de camper vol, tijd om te vertrekken. Km stand: 85766

We lunchen vlakbij Apeldoorn en rond 14.00 rijden we over de grens naar Duitsland. Guten Tag!

Bij Osnabrück verlaten we de snelweg, er ligt hier ergens een mini camping ‘Ploghof’. De weg ernaar toe is schitterend, een lange weg met bomen die prachtig oplichten. De camping zelf is rustig. Heel rustig. Het blijkt ook rusttijd te zijn. Er gaat toch ergens een deur open en een oude dame begint opgewekt te ratelen. In het Duits. Tussen het gemompel door verstaan we ‘rechtdoor’ en ‘vuilnisbakken’. Wedden dat we daar met de camper naar toe moeten! Voor de zekerheid lopen we eerst een rondje. Er zijn 2 plekken waar we kunnen staan en stroom hebben. Hoppa!

Even later komt er een onderhoudsmannetje langs, hij laat ons de rest van de camping zien en het sanitair. Schitterende ouwe meuk, maar wel super schoon. Achter de camping ligt een bos, waar we nog een klein stukkie doorheen banjeren. Totdat de directeur liever het vanuit de hoogte bekijkt en in de rugzak wenst te zitten. Helemaal goed, want op de camping moet natuurlijk nog gefietst worden. Zodra Leon binnen is en we lekker zitten te eten, komt de eekhoorn uit zijn schuilplaats.

Heerlijk, we zijn onderweg!