Ljubljana

19 april 2018 - Ljubljana, Slovenië

Ljubljana, een stad waar we best als stedentrip ooit naar toe hadden willen gaan... en nu zijn we er! Er is slechts 1 camping waar je kan staan als je op de fiets naar de stad wil, dus dat is makkelijk kiezen :)

Na een fietstochtje over de bijzondere fietspaden van Slovenië (voorlangs bij een stoplicht, of bushokje, om een prullenbak, of parkeerplaats, of wat er ook maar geplaatst is tussen de stoep en de weg, lekker hobbelig ook...) komen we aan bij de stad.

We bekijken de bijzondere brug die uit 3 delen bestaat en ook de griffioenen op de andere brug hebben natuurlijk onze aandacht. Leon koopt aardbeien op de markt, we lopen langs nog meer markt stalletjes en vallen voor een te leuk kinderschort met brandweerauto’s. Leon vindt het schort met de gravers leuker... hij wint :)

Als lunch nemen we een grote burger. Daarna is het wel welletjes geweest en lopen we weer richting de fietsen.

Eenmaal weer terug op de camping mag Leon zijn nieuwe schort om tijdens het kleien. Ook zijn camper moet immers op ‘blokken’ gezet worden!

de griffioenen op de brugkerk in LjubljanaLjubljanamarkthal LjubljanaOok Leon zijn camper moet op blokken