Rødby-Puttgarden

24 augustus 2021 - Sterley, Duitsland

Vanaf Maribo is het nog een kwartiertje tot de Ferry die ons weer naar Duitsland vaart. We boeken een boot om 11.15. Kunnen we ‘s morgens lekker rustig aan doen. We doen heus wel rustig aan, maar we hebben toch een boot eerder… we komen aanrijden, checken in, rijden gelijk door, hoppa zo de boot op. Als we onze spullen uit de camper pakken en naar boven willen lopen, komen we een Nederlands gezin tegen waar we op Møn vlakbij stonden. Hey! Jullie hier, nog pannen nodig? We gaan met z’n allen naar het restaurant om even koffie te drinken. En vertellen over de afgelegde route. Mooi dit! Hun dochter wil nog even spelen, Leon is ook wel nieuwsgierig en rent erachteraan. Ach, de koffie was toch al op 😌 er is een mini speelplek, maar zij zijn tevreden.
Al snel komt Duitsland in zicht, als de gong gaat, gaan we naar het autodek.

Op naar de natuurcamping onder Hamburg, bij Seedorf, Schaalsee-Camp.
We hebben plekje nr 102, als we eenmaal staan, blijkt dat we op 2 plekken staan. Maar even horen of daar nog iemand komt vandaag, anders moeten we de 🚐  nog even verplaatsen. Er zou iemand komen, maar die wordt even verplaatst. Mooi, dan laten wij onze tafel en stoeltjes staan op plekkie 99 😁

’s Middags doen we nog een loopje naar de Schaalsee. Leon crosst stunt lekker mee op z’n fiets.
Leuk plekje voor een nacht!

1. Theo:
    24 augustus 2021
    De afgelopen weken stilletjes meegelift op jullie reis . Naast de beschrijving met foto's ter aanvulling ook goed gebruik gemaakt van Gooogle-Maps met heel veel 'street vieuw' . Het lijkt wel of ik zelf ook op vakantie ben geweest zonder mij zorgen te hoeven maken dat m'n laptopje in de modder zou kunnen blijven steken . Beetje jammer dat Duitsland geen 'street vieuw' toestaat maar dat kleppen we morgenavond achter een vuurtje wel weer bij .