Van 250 naar 1

22 augustus 2021 - Nørre Alslev, Denemarken

Na het afrekenen (slik, dure camping dit!) gaan we op pad. Doei springkussen, minigolf, tafeltennis, tafelvoetbal, tennis, zwembad! Op naar een Camperplaats waar als het goed is maximaal 3 campers mogen staan. Voor de zekerheid hebben we een mail gestuurd dat we eraan komen en of er plek is. Als we aankomen moeten daar wel een beetje lachen… er is een heel groot grasveld voor ons alleen 😄

Als we de motor uitzetten komt de eigenaar al aangelopen. Plek zat voor een nacht!
De eigenaar vertelt ons dat hij maximaal 3 campers mag plaatsen, vanwege de regels. Niet vanwege ruimte, want er is voldoende plek voor wel 50 campers 😄 Gelukkig komen er geen 50 campers, maar staan we helemaal alleen op het veldje.
We wandelen naar het Guldborg Sund. De keien langs de rand van het water zitten helemaal onder het zeewier. Jammer! We lopen weer terug naar ons plekkie en verbazen ons over de bonte verzameling tractors (al dan niet overwoekerd door het gras) en andere spullen van de buurman.

We nemen ook nog een kijkje in de tuin van onze gastheer & gastvrouw, de gastvrouw blijkt een verwoed verzamelaar  van fossielen. Ze heeft een aardige verzameling bij elkaar gesprokkeld. Leon staat er lief bij en vindt het wel geinig, dat wordt door de gastheer beloont met een ijsje. Geluksmomentje voor de knul!

Als de avond valt en Leon op één oor ligt, komt de eigenaar nog even langs om gedag te zeggen, hij vertrekt die avond nog naar Kopenhagen. Wat een vriendelijke man!

Wij genieten ondertussen van een prachtige zonsondergang, een krekel, wat vleermuizen en vogels.
Dat vieren we met een wijntje en een kaasje (en 3 kleedjes, want het is toch wel fris geworden 🥶)

Mooiste plekje tijdens deze reis!