De krijtrotsen van Møn

21 augustus 2021 - Borre, Denemarken

Het stond al lang op ons verlanglijstje, de krijtrotsen van Møn. En vandaag is het zover 😊

We vertrekken rond half 10 vanaf de camping, op de fiets naar het Geocentrum. We beginnen met het pad langs de bovenkant van de kliffen, maar besluiten dan terug te keren en de trappen te nemen naar het strand. Even 500 treden afdalen. Leon is na 120 traptreden moe van het tellen en gelooft het wel. Wij geloven met hem mee 😅

Bij het strand aangekomen moeten we over een smal richeltje, een plankje en een tak om geen natte voeten te krijgen. Leuk!

Op het strand liggen allemaal mooie ronde stenen. Daar kunnen we met de brokjes kalksteen wel iets mee! Er liggen nu aardig wat stenen met de naam Leon op dat strandje 😌

Op een half vergane boomstam vinden we een mooi plekkie om even wat te zitten, eten en te drinken. Daarna draaien we om en gaan weer 500 treden naar boven. Achteraf hadden we nog een stuk kunnen doorlopen over het strand en daar naar boven. Voor de volgende keer dan maar!

Na een bakkie koffie en een Spider-Man ijsje (ieder zijn geluk…) lopen we de het andere pad ook nog even op. We eten onze bammetjes met een prachtig zicht op de krijtrotsen.

Leon KAN even later ECHT niet meer, tenzij Maayke als eerste dreigt boven te komen op een heuveltje. Dan gaat de wedstrijd modus aan en sjeest Leon er op volle toeren vandoor. Gevolgd door Martijn. We lopen nog steeds hoog boven kliffen natuurlijk 😇 Al sprintend komen de mannen weer bij het Geocentrum. Maayke volgt later ook.

De fietsrit terug is dezelfde weg als de heenweg. Wat pittige klimmetjes, waarbij Martijn moet helpen duwen om de brommer boven te krijgen🙈

Op de camping vermaken ‘we’ ons ‘s middags met minigolf, tennis en springen op het springkussen.

‘s Avonds halen we een pizza bij het campingrestaurant. Mooie afsluiter van de dag 😊

1. Quirina:
    21 augustus 2021
    Waanzinnig mooie foto's! Wat een trip!