Au revoir!

20 augustus 2020 - Asenray, Nederland

Vandaag rijden we weer terug naar Nederland. De Regio’s Antwerpen en Brussel zijn code oranje geworden, waardoor doorreizen wel kan, maar niet stoppen. We besluiten over Luik terug te gaan en weer naar Camping Spikkerdal te rijden. Leon vond het daar leuk en wij ook. ‘s Morgens sturen we een mail of er plek is, indien mogelijk willen we weer plekje 16 😄

De rit plannen voor een groot gedeelte binnendoor, tot Luik. Daar gaan Google en Garmin de mist in, of wij zagen een NU LINKSAF te vroeg. Dat blijft de vraag. Waar we dan toch de snelweg op willen draaien richting Maastricht, staat opeens een wegwerkzaamheden wagentje. Onze verbazing is groot als er 2 Belgen voor ons gewoon stoppen en uitstappen. Vervolgens rijden ze gewoon tussen de pionnen door de snelweg op. Haha! Nou ja, wij volgen de rest van de Belgen en gaan niet over de verdrijvingsvlakken tussen de pionnen door. We bedenken onze eigen omleiding, met behulp van Google maps en zo staan we 4 minuten later op hetzelfde punt. Het wagentje staat nu aan de overkant met z’n pionnen. Zou hij echt de verkeerde afrit hebben afgezet? 😂

We hebben nog een typisch Belgische voeg NU in strook, maar gelukkig rijdt er niets... hoe bizar!
Rond 15.00 uur rijden we de camping op. Het is lekker warm, zo’n 30 graden, maar knul besluit dat hij wel op de Trampo wil ... en daarna op de skelters!

‘s Avonds eten we de Franse bavette, smullen!!

F04854E5-7C2F-4C38-89C1-4A103AB254AD
Er dreigt regen en onweer, maar vooralsnog is het droog.
Cheers, op de laatste avond 🍻