Van Barcelonnette naar een andere tent

5 juni 2018 - Gigors, Frankrijk

OchtendlichtWe besluiten een dagje langer op deze camping te blijven, de omgeving is prachtig, de koebellen vervelen niet en we hebben geen haast. Wel hebben we wat regen. We leren onszelf twee nieuwe gezegdes: “Zoeken de koeien het hogerop, krijg jij regen op je kop”, maar ook “Zitten de koeien laag en de zwaluwen hoog, dan blijft het mooi droog”.

Vlakbij ons plekje is een overdekte picknick bank, kunnen wij toch mooi buiten eten, ookal zoeken de koeien het hogerop!

We bezoeken ook nog het plaatsje Barcelonnette. De terugweg naar de camping valt tegen, bergop! Na de lunch gaat Leon lekker een tukkie doen, dan komt de campingeigenaar langs om een spel te geven, waar Leon mee mag spelen. Wat super aardig!

Op 5 juni vertrekken we weer, maar niet zonder een lovende recensie te schrijven voor campercontact. Wat een aardige mensen!

We bellen naar de volgende camping om te horen of er nog plaats is, want het zal toch niet overal zo rustig zijn en op het plattegrondje zagen we maar 10 camperplaatsen. Gelukkig, we kunnen terecht, ook als we vroeg in de middag aan komen.

De rit is mooi, we rijden door een kloof richting le lac de Serre-Ponçon, terwijl Leon lekker ligt te slapen.

Het Lac de Serre-PonçonZo mooiRivier

Uiteindelijk komen we via een hobbelweg aan bij camping l’Amandier. De receptie is dicht, maar als we bellen, komt er direct een mannetje naar beneden. Bonjour! Zijn wij dezelfde mensen als die gebeld hadden? Oui monsieur :) Hij kijkt bedenkelijk naar onze camper. In rap Frans legt hij uit dat het al dagen regent en de grasmat erg drassig is, maarrrr... hij heeft een oplossing, of we even mee willen lopen. Nieuwsgierig volgen we en hij toont ons een safaritent met privé badkamer. Of we daarin willen overnachten? Haha! Jazeker :) en het is ook nog voor dezelfde prijs als een overnachting met de camper.

Voor de afwisseling vinden we dit errug leuk, vooral als het weer begint te regenen en wij onder een leuk afdakje op de veranda gewoon lekker buiten zitten. Leon vindt het ook helemaal geweldig, hij ligt in een stapelbed en vlakbij is een kidsclub tent waar HEEEEEL VEEEEEL autootjes zijn! Wat een vreugde :) we blijven 2 nachten in de tent slapen. 500 meter hoger ligt het dorpje Gigors, daar maken we nog een wandeling, met de campinghond als gids :)

Slang!