Arriverderci Italia

3 juni 2018 - Barcelonnette, Frankrijk

Gelukkig, de bergpas is openVandaag verlaten we Italië, via de bergpas over de Colle dela Maddalena gaan we Frankrijk binnen. De rit is geweldig, we hebben sneeuw, pittoreske dorpjes, een lunchplek in een dorpje met een riviertje èn een speeltuin, een passage met een andere camper dat maar nèt past, kale rotspartijen, vergezichten en een berg met heeeeeel veeeeel haarspeldbochten en... marmotten! Wat geweldig om die beesten te zien rennen in het wild!

Hoho! Niet te hard rijdenPittoreske dorpjesWat een landschapLunchplek20 haarspeldbochtenMarmotten (goed zoeken)Wat een mooie route, genieten!Nog meer bergenBergburcht

Bonjour!Rond 14.00 rijden we Frankrijk binnen, de afdaling aan Franse zijde is ook mooi, maar, ondanks de aanwezigheid van een snelstromende rivier toch minder spectaculair. Hoewel de vangrail traditioneel ontbreekt, dat maakt het dan wel weer spannender :)

Al snel zijn we op onze camping La Chaup, in de buurt van Barcelonnette. Kan Maayke eindelijk weer eens Frans spreken! Als vanzelfsprekend praat de beste man in rap Frans terug. Hè heerlijk! We vragen of er plek is voor een nachtje en hij moet lachen, plek zat! Als we de camping oprijden snappen we waarom, er staat zelfs niemand. We kunnen staan waar me waar willen. Mooi, dan nemen we de plek dichtbij de speeltuin, de WiFi en het uitzicht op de besneeuwde bergen. Prachtige plek, ondanks dat we ook soms wat regen hebben deze dagen.