Doei Tsjechië!

19 mei 2019 - Eging am See, Duitsland

Broodjes afbakken, camper inpakken, handwasje in de ton, bakkie in de zon, water legen... voor we het weten zijn we klaar voor vertrek. We stoppen nog even bij de dame van de receptie om haar gedag te zeggen en een MI schaap te geven. Ze vindt het prachtig en we krijgen als dank lolly’s voor Leon en een magneet van de camping, maar ook nog een paar van haar reisverhalen. Wat een vriendelijke vrouw!

Iets na 10 uur rijden we weg. We hebben een deadline, want we hebben gelezen dat om 12.00 de slagboom van de volgende camping naar beneden gaat en om 14.00 pas weer open. We hebben een ritje van 1,5 uur, maar het wordt altijd langer.

Om 11.00 passeren we de grens en zijn we in Duitsland. De wegen zijn goed en we kunnen lekker doorrijden, hoewel sommige auto’s ons duidelijk niet vinden doorrijden... om 11.55 rijden we camping Bavaria op. Dikke prima op tijd!

We zetten de camper neer aan de rand van het veld, het is al lekker warm!

Om 16.00 is de receptie open, Leon en ik melden ons aan en lopen gelijk langs het restaurant om een tafeltje voor vanavond te reserveren. Reserveren? Tsja... tot onze grote verbazing blijkt de camping vandaag een verzamelplaats te zijn voor een ANWB rondreis, 25 (!!!) caravans maar liefst.

Gelukkig willen wij zo vroeg schnitzel eten, dat we gewoon terecht kunnen.

Proost& Eet smakelijk!