Go Go Lego!

12 augustus 2021 - Billund, Denemarken

Zegt Leon Denemarken, zegt hij Legoland! Het wordt mooi weer de komende 2 dagen en we besluiten landinwaarts te trekken naar Billund, om ons onder te dompelen in de wondere Legowereld. We rijden naar de camping naast legoland.

Als we aankomen is onze incheckdame een beetje gestresst. De camping is nagenoeg volgeboekt en wij hebben geen reservering. Ze moet even puzzelen om een plekje vrij te krijgen voor 2 dagen. Het lukt! En daar zijn we blij mee. We kopen ook kaartjes voor een dag Legoland, later blijken de kaartjes 2 dagen geldig te zijn geweest. De logica? Twee dagen is goedkoper dan één dag 🤔

We hebben een prima plekje en als we staan, verkent Leon de camping. Eerst het springkussen maar eens vinden!

De hele camping is in het thema, zo zijn ook alle deuren versierd met lego plaatjes en overal zijn lego diertjes gebouwd.

Leuk en aardig allemaal, maar we (Leon) komen maar voor één ding. LEGOLAND!

Strak om 10.00 uur staan we voor de ingang. Het is nog rustig in het park, we lopen langs een Madurodampark van Lego en maken een boottocht, Martijn en Leon vliegen over het water in junglejetski’s en gaan ook nog in ronddraaiende junglepotten. Maayke maakt de foto’s wel 😜

Langzaam wordt het wat drukker, maar op de app houden we de wachttijden van diverse attracties in de gaten. Bij de Ninjago ride gaan eerst Martijn en Leon samen. Enthousiast stappen ze even later weer naar buiten. Een game! Veel punten! Leon is de beste! Stuiterend doet Leon zijn verhaal. Hij wil nog een keer.

In het park komt Leon zijn klasgenootje Simon nog tegen. Zal je net zien!

Aan het einde van de dag mag Leon een kado uitzoeken in de Lego shop, gelukzalig loopt hij door de winkel. Hij wil de raket, of liever de treinramp en of … eigenlijk wijst hij bijna alle grote dozen Lego aan. Uiteindelijk vindt hij een Lego city, met bank, boef en politie. Net als de Lego film die we gezien hebben vandaag.

Dat spelen we ‘s avonds nog eens dunnetjes over als alle attributen in elkaar zijn gezet.

Wat een dag!

1. Merieberie:
    Waar zijn de foto's?
  2. Paps:
    Jullie hebben het er maar druk mee! XXX H&P
  3. Maaykst:
    13 augustus 2021
    @Merie-Berie… geen WiFi op de camping, Uploaden duurt lang via 3G (en soms nog minder) Geen geduld voor 😬🙈
  4. Maaykst:
    13 augustus 2021
    @h&p; uitrusten doen we thuis wel weer 😄🇩🇰🚐💨