Hooggebergte

10 augustus 2022 - La Grave, Frankrijk

We hadden ze gister al gespot vanaf onze campingplek… de bakjes! En vandaag gaan we dan ook mooi naar boven. We kopen een ticket voor 3200 meter. Even bij de gletsjer kijken!

Het blijft ook bij even, want Leon heeft er duidelijk niet zoveel zin in vandaag. Vooral nadat we achtereenvolgens in een rood en toen een geel bakje terecht kwamen. Terwijl oranje zijn lievelingskleur is. En wij daar dus niet in zaten 🙈

Vanaf de top nemen we een geel bakje terug naar 2400 meter. Je kan er heel leuk spelen op diverse toestellen en er is een mooie wandeling van ongeveer een uur naar een bergmeertje verderop.

Het blijft bij spelen op de toestellen en dan … zoefff met een oranje bakje naar beneden! Leon is in zijn nopjes, want hij had toch geen zin in een wandeling. Wel in het zwembad waar we even later dan ook lekker in liggen. Even dan, want het is nog steeds ijskoud!

10 augustus

Martijn verkent een pad even verderop of het ook met de fiets te doen is, hij plakt er nog een rondje dorp en bergmeer aan vast. Leon en ik vermaken ons op het voetbalveld en zitten net aan de koffie(koekjes) als Martijn weer komt aanrennen.

Er moet vandaag echt wat kleding gewassen worden. Bij de receptie vinden ze het teveel voor hun eigen machine en verwijzen ons door naar het dorp. Daar aangekomen, blijken alle apparaten vol … dan toch maar weer naar de receptie en de was halveren. Terwijl t kleine wasje draait, zijn Leon en Martijn lekker aan het tennissen. Maayk doet ook nog even mee.

Daarna nog wat campingklusjes en zo is het alweer tijd voor de lunch. Zo kom je je dag wel door hoor met niets doen ☀️😎

‘s Middags is het weer zwemweer 🏊🏻‍♂️👌

Leon heeft een Frans vriendje gemaakt, met hem voetballen we ook nog even.

Campinglife ☀️🚐⛰ 🏊🏻‍♂️👌

‘s Avonds vallen er zowaar een paar spetters!