De paden op!

8 augustus 2022 - La Grave, Frankrijk

7 augustus

Om 10.00 uur moeten we volgens het reglement van de camping het terrein verlaten. Dat is wel een dingetje. Want wij zijn nooit zo vroeg. Vandaag lukt het aardig èn hebben we allemaal uitgeslapen en koffie op. Jaja! Om 10.15 rijden we van de camping af 😂

Au revoir  Matafelon Granges!

Het campingvriendje van Leon -Vosse - komt ons uitzwaaien.

We hebben een rustige rit door de heuvels en onderweg stoppen we voor de lunch bij de Gorges du Thurignin. Op de plaatjes stonden prachtige rotspartijen in een snelstromende rivier. In werkelijkheid was het een opgedroogde rivierbedding geworden. Maar wel een hele mooie! Ook hier is de droogte goed zichtbaar. De bomen op de hellingen zijn soms al op hele stukken bruin…

We hebben vandaag een adres via de France Passion bedacht om te overnachten (in Myans). Er staan al een paar campers, maar we passen er nog wel bij. We vermaken ons met het verplaatsen van de camper (luifeltje in of luifeltje uit, in de wind, op de wind…) wat potjes Skip Bo (die Leon allemaal wint 🤨) en het buurjongetje die Leon zijn bouwwerken sloopt. Na het eten, wassen we af bij de camper. Lekker kneuterig 😅

Als we aan de thee zitten met een potje Uno (kijken of we dat wel van Leon kunnen winnen) komt de vrouw des huizes langs om te vragen of we een aperitief komen drinken.

Wij drinken graag een aperitief bij een wijnboer natuurlijk 😁 we maken kennis met de andere camperaars en met een proost, santé en cheers heffen we ons glas met bubbels. Veel te zoet naar onze smaak en weinig afdronk, maar het is tòch geweldig. Leon krijgt een glas zelfgemaakte appelsap en proost lekker mee. We staan mooi in t zonnetje en prachtige bergen om ons heen. Genieten dit!

Daarna krijgen we nog een glas van hun wijn. Tsja… ehm, daar kopen we geen fles van. Wel nemen we een fles bubbels voor het verhaal mee en voor Leon een fles appelsap met druiven. Super!

Als Leon naar z’n bed moet nemen we afscheid van de mensen, tijd voor een kaasje met een biertje voor de camper 😂

8 augustus.

We hadden bedacht door de bergen te gaan rijden, maar vanochtend was opeens de reistijd met een half uur verlengd en slaat de twijfel toe. Moeten we die bergpassen wel nemen? Het is intensief rijden en we zien de komende week nog heel veel bergen als het goed is.

Na de koffie besluiten we dan toch over Grenoble te rijden en dan via les Deux Alpes naar La Grave-la Meije.

Eerst even boodschappen doen, Leon besluit toch de ‘opduik-haaien’ te nemen en zoekt een boekje uit, zodat hij Frans kan leren … jaja…

We zien Grenoble vanuit de verte een beetje, want we nemen een afslag of 3 eerder om de file die alleen maar langer wordt te vermijden.

Daarna rijden we langzaam de bergen in, prachtige rit met vergezichten en blauwe rivieren!

Rond half 3 zijn we op de camping. Het is even zoeken hoe de camper t best staat, want ook hier is wind en zon, maar vooral … een fantastisch uitzicht!!

Zodra we staan en de raampjes open, gaan Leon en Maayke zwemmen. Dat is wel van korte duur, het lijkt wel of het water zo van de gletsjer in t zwembad is gedaan! Koud! Maar gelukkig hebben we de duikhaaien mee, dus we hebben het te druk om het koud te hebben.

Later die middag gaan we nog even naar het dorpje en natuurlijk nog een keer zwemmen.

Tijdens het eten genieten we van de prachtige bergen met sneeuw 👌

Tijdens de afwas komt er een jongetje naar ons toe en hij vraagt in het Frans of Leon zijn vriendje wil worden. Te zoet!

‘s Avonds koelt het goed af, duidelijk te merken dat we wat hoger zitten!

1. Kathy:
    8 augustus 2022
    Mooi reisverhalen. Geniet met jullie mee 😊
  2. Paps:
    10 augustus 2022
    Veel aahs, oohs, fantastisch, mooi uitzicht, kronkelige wegen, ijskoud water, maar ook vriendjes en duikhaaien en een drankje bij de eigenaar, wat een genot komt er voorbij! Fijn dat jullie zo genieten.
    🥰Liefs Henk.