Krimml - Bucheben (85 km)

11 augustus 2023 - Bucheben, Oostenrijk

De ochtend begint met broodjes halen! De supermarkt met bakkertje is dichtbij en gelukkig al open om half 8 🥴

We liggen op schema dus... Na het ontbijt pakken we voor zover de camper weer in en gaan op pad naar de watervallen. De overnachtingsprijs van de camperplek is inclusief de entree van de watervallen.

We moeten voor 12 uur weer terug zijn om de camper weg te rijden. En 1,5 uur naar boven en ook weer naar beneden wordt wel een beetje te gortig voor een ochtendwandeling. Dus we lopen alleen naar de onderkant van de waterval. En die is al prachtig! De mannen klimmen ook nog even naar boven. Maayke en Leon later ook nog een keer. Schitterend. Wel beetje nat 😅

IMG_2710IMG_2700

Daarna lopen we weer terug. En zo zien we onze Noortukse overburen! 😂 wat een toeval!

We blijven even kletsen en gaan dan weer door. Ruim op tijd zijn we weer op pad. Onderweg even gebeld voor een nieuwe overnachtingsplaats bij ‘Bergmoment’. We kunnen gelukkig terecht! Heel veel zin in deze route, die door het dal loopt. We zien de afslag voor de Grossglockner Hochalpenstrasse, maar deze mooie route bewaren we voor een volgende keer.

We rijden door naar Bucheben, een kleine plaats in de doodlopende pas die ernaast ligt. Prachtige route om te rijden!

De plek zelf is prima, we kunnen op het tennisveld staan. Daar zijn een paar camperplekken gemaakt. Nou ja, heeft ook wel wat 😅

Het is een rustgevend plekje en het heeft een trampoline èn een zwembad. Hier willen we wel een paar nachtjes staan. Gelukkig kan dat!

IMG_2742

1. Merieberie:
    15 augustus 2023
    Mooi he, de wandeling naar de waterval