Bucheben - (12 km 🚲)

12 augustus 2023 - Bucheben, Oostenrijk

Plannen zijn er om om te gooien … zeker deze vakantie! Hadden we uitgezocht hoe en wat met de bus naar de top van de berg … vertrekt ie om 11.00 uur uit het dorp & rijdt ie om 16.00 pas weer terug 🥴 maar zo lang blijven we daar niet natuurlijk.

Dan maar op de fiets! Nou, dat was me mijn klimmetje wel weer! Leon moest afstappen en we gingen lopend verder. Tussenstop gemaakt om wat hout te sprokkelen voor vanavond, een paar koeien omzeild … en doorrrr!!
Tot een wegafsluiting, die konden we wel omzeilen 😇

IMG_2777

Bij de parkeerplaats zetten we onze fietsen neer. Het is nog 4,5 km naar de top. Daar heeft Leon helemaal geen zin in & we besluiten dat Martijn dan maar even in z’n eentje heen en weer naar de top moet, terwijl Leon en Maayke lekker schommelen, ijsjes eten, beetje graven en een terrasje pakken.

IMG_2792

De terugweg gaat beter, lekker afdalen en onderweg halen we ons gesprokkelde hout op 👌

Het ijskoude zwembad wacht op ons! Leon en Martijn gaan eerst, daarna mag Maayke nog even met Leon zwemmen.

‘s Avonds maken we een vuurtje met de houtjes en we mogen ook het hout onder het afdakje pakken.

IMG_2813

De buren komen ook nog gezellig erbij zitten en dan … regen! Zo opeens over de bergtop. Niet zomaar regen! Echt een dikke vette bui. En die blijft ook nog eens hangen in het dal.

IMG_2817

We besluiten maar naar de camper te gaan. Er stonden nog wat raampjes open bij de buren … die hadden een zwembad in de wagen 🥴 wij gelukkig maar 1 dakraam waar het was ingeregend. En dat was de badkamer. Die kan daar toevallig goed tegen 😄

Dan maar even samen het jeugdjournaal kijken onder het grote afdak.

IMG_2819