Le paradis

6 augustus 2022 - Matafelon-Granges, Frankrijk

5 augustus

De andere kant van het idyllische boerenleven. Om 5 uur is de haan namelijk wakker. En dat wil hij laten weten ook. Wel jammer dat hij dus dat plekje in de schaduw heeft. Naast onze camper…

Rise and shine! We horen knul al vroeg scharrelen voorin de camper en, ondanks zijn korte nachtrust, komt hij met al z’n knuffels vrolijk om 7 uur ‘naar boven’. Na een paar goede gesprekken met Rintje en kleine beer, gaan we lekker ontbijten. In de boerenlucht natuurlijk!! Maayke rekent af bij de mevrouw des huizes, zij vraagt zich af of Leon wel genoeg heeft gegeten gister. Ik zeg haar dat hij het heerlijk vond en hij zeer content was met het diner. Hij is gelukkig gek op boontjes, dus niets gelogen!

We willen onderweg stoppen bij een meertje en we zijn voor ons doen al vroeg op pad.

De weg kronkelt lekker door de Jura. Inclusief 9% afdalingen. Remmen op de motor wordt met grote borden aangegeven. Het is Maaykes rijdag en al bremsend gaan we naar beneden. Wel lekker als er een parking komt en de vrachtwagen voorbij ons kan. Onze camper is iets minder zwaar & de chauffeur iets minder gewend aan dit soort wegen 😬

De rest van de rit is ook mooi en we rijden leuk door weidse velden, bossen en knul leert bij over rotswanden met netten er voor.

Eenmaal bij het meer bij Maisod parkeren we op de camperplek, lekker in de schaduw. Een ticket blijkt overdag niet nodig en we plonzen in het meer. Even afkoelen 🥵 Wel jammer dat we de waterschoenen in de camper hebben laten liggen! Volgende keer dan maar weer.

Als het mooi is geweest, gaan we weer op pad. Even langs de winkel, tanken en doorrrrr naar …. Camping Paradis Les Gorges du Haut Bugey.

Voor 2 dagen gereserveerd, hopelijk is het oké. Het is een mooi concept. Rij naar beneden en de plek die vrij is, daar ga je staan 😃👍🏽 wij vinden precies een plekkie aan de rand en kijken uit over het meer. Zet neer, luifeltje uit en Leon en ik gaan naar het zwembad. Martijn zag vanuit de cabine van de camper al dat het niet zijn zwembad is 😂

Leon vindt het prachtig. 3 stuks tot zijn beschikking, hoewel die ene voor babies is. Leon tikt 100x de bodem aan en spot dan het luchtkussen. Kijk aan! Volgend vermaak!

Maayke bestelt brood voor morgen. Ieder zijn prioriteiten😅