Loos alarm

15 mei 2019 - Chvalšiny, Tsjechië

Voordat we vertrekken willen we nog even over de loosput rijden. Nou ja even... opeens hebben de voorwielen geen grip meer en staan we vast 😳

We proberen een matje en blokken voor en achter de wielen, maar de wielen blijven slippen. Uiteindelijk redt de campingman ons en geeft een lesje hoe je uit zo’n situatie moet komen. Hmmm we waren gewoon te voorzichtig. Hin und wieder und dann Mehr Gaz und dann hmhm. Dus dat en dan ben je los 😄

Onze sporen nagelaten

Als dank geven we hem een MI knuffelschaap, dat vindt hij weer zo leuk dat wij naar zijn 4 zwarte schapen moeten komen kijken. Het is nogal een zoektocht, want ze zijn net kwijt. Ze staan niet in de wei, niet in de schuur, maar ergens tussen de schuur en een ander hok in een nisje in de achtertuin. 4 zwarte schaapjes... daar staan ze dan. Na nog een paar keer ‘Danke’ en nog een tip voor een plaats waar we echt naar toe moeten, kruipt Maayke weer achter het stuur, op naar Cesky Krumlov. In de stad Ceské Budējovice is de doorgaande weg opeens opgebroken. Geen omleiding bekend en we slaan op goed geluk de verkeerde kant op. Als Google maps weer bereik heeft, keren we om en gaan dezelfde route terug en via de ringweg weer door.

Cesky Krumlov, net een openlucht museum met alle Chinese groepen en gekleurde gevels. Leuke straatjes om doorheen te dwalen. Dat doen we ook ongeveer 2 uurtjes en dan hebben we het wel gezien. Sommige straatjes wel vaker dan 1x 😌

De schapenwollen sloffen die te koop waren, hebben we laten hangen. Stom! Want op de volgende camping (camping Chvalsiny op de Chvalsinystraat 321 te Chvalsiny...) is de stroomverdeling 6 ampère. Geleerd van onze vorige stroomoverbelasting, staat ‘s avonds, naast de vloerverwarming, de kachel niet aan. Terwijl we vandaag toch echt natte sneeuw hebben gehad!

15 mei

De volgende dag is het campingdag. Beetje boodschappen doen, boswandelingetje, wassen gedraaid en in een helder moment bedacht dat de kachel ook op gas aan kan. Op een iets minder helder moment toch de waterkoker aangezet en de vloerverwarming en...en...en.... alles weer uit.

Gelukkig kunnen we (Martijn dus 🙃) de knop, weer zelf terug zetten.

Waar zullen we morgen eens naar toe gaan, want het dreigt toch echt mooi weer te worden 😎

1. Kokkie:
    16 mei 2019
    Mooi weer?? Echt?? Zonder kachel??!
    Ik zal duimen; er gaat niets boven 23°C met zon!