Telcens weer...

13 mei 2019 - Jindřichův Hradec, Tsjechië

Lappendekenasfalt

Tijd om weer verder te toeren! We halen ‘s morgens verse broodjes bij de bakker voor onderweg en gaan op pad.

Leon kijkt dit keer filmpjes, want we hebben een stuk snelweg gepakt om wat kilometers te maken vandaag. Na 3x Kikker en zijn vriendjes te hebben gezien, is het tijd voor de lunch. We stoppen in een dorp, vlakbij de kerk en hoera, een speeltuin! Eenmaal op de snelweg zien we dat het plaatsje Telc omrand is op de kaart. Dan is daar vast iets te doen. Er blijkt ‘het mooiste plein van Tsjechië’ te liggen. We besluiten een afslag eerder van de snelweg af te gaan en daar eens langs te gaan.

Telc is ingericht op toeristen, volg parkeren centrum, P1 en u vindt het vanzelf. Er staat nog 1 andere Nederlandse auto, verder is het parkeerterrein nagenoeg leeg. Het plein is ook echt wel mooi, alle geveltjes hebben een andere kleur en vorm. Wij genieten extra lang van het plein, want we zijn als enigen op een terrasje gaan zitten en hebben voor de kleine directeur een speciale pizza laten maken. Een halve pizza met niets, behalve saus 🙄 en de andere helft voor ons belegd met wat je maar hebt. Arme ober. Van schrik vergeet hij te vragen of we nog wat willen drinken en vlucht de keuken in.

Hèt plein van Telc

Na Telc gaan we naar camping Jindris. We zoeken een mooi plekje naast de zandbak en bellen naar het nummer van de campingeigenaar dat we zijn gearriveerd.

Hij spreekt Duits, dat gaat beter dan ons Tsjechisch. Geregeld! Wij staan hier voor 1 nachtje.