Mini-zoo onderweg

16 april 2018 - Slovenske Konjice, Slovenië

Het leuke van camperen is ook onderweg tripjes maken. Zo zijn we van Ptuj naar Velenje onderweg gestopt bij een Mini-zoo in Slovenske Konjice. Als we aankomen, parkeren we de camper op een grasveld, er staat een prullenbak, dus het zal wel zo bedoeld zijn dat we hier parkeren. Voordeel van het voorseizoen, het is overal lekker rustig! Bij de ingang is niemand te bekennen, wel een bordje... bel naar dit nummer als je het park in wil. Haha! Dat doen we natuurlijk. Een enthousiaste dame begroet ons en voor een eurootje extra krijgen we ook voer voor de beren, met een lange snuit. Als we ook de geiten willen voeren, hoeven we het haar alleen maar even te vragen. Ok!

Als eerste zien we de kangoeroes, eentje met een baby in de buidel :) en dan nog wat geiten, een big, konijnen en nog een paar andere dieren. Ook is er een Western straatje nagebouwd, erg leuk gedaan! Leon heeft vooral oog voor de speeltoestellen. Over de boot heeft hij het nog een dag of wat! Ik vond het nogal wat dat we erg dichtbij een krokodil stonden, zonder een hek ertussen... hmmmm. Geinig om als stop te doen, daarna doen we in de buurt nog de boodschappen, maar dan... op naar Velenje!

oog in oog met een krokodilThumbs up!