4 nachtjes Ortezzano

19 mei 2018 - Ortezzano, Italië

Als we aankomen, denken we 2 nachtjes te blijven. Uiteindelijk verdubbelen we dit aantal, want we zitten heerlijk! Rob en Marga zijn fijne mensen en Leon heeft aan hun 2 kinderen leuke speelkameraadjes en er is een skelter!

Wasdag ...Terras van de B&B

De eerste dag doen we niet veel, we lopen naar het dorpje en doen boodschappen bij de kleine lokale supermarkt. Maayke d’r roestige Italiaans van de DuoLingo lessen komen aardig van pas en de vriendelijke dame helpt ook met de juiste uitspraak.

Leon slaapt ‘s middags lekker lang, terwijl wij lekker luieren en afkoeling zoeken in het zwembad.

Aan het einde van de middag rennen we met Leon op de skelter in de rondte. Wederom worden we uitgenodigd voor een drankje. De sfeer is ontspannen en voor we het weten is het 19.00 uur. De dochter nodigt ons uit om te blijven eten. Daar hebben wij wel oren naar! Rob gaat zijn beroemde spaghetti ala Rob maken. Groot is hun verbazing als Leon uiteindelijk niet alleen zijn eigen bord leeg eet, maar ook het bordje van ‘meisje’ leegsmult.

Kersen van de kersenboom, smullen!

Na het eten gaan de kinderen spelen op fietsjes, bergje op, langs de boom, onder de glijbaan door en dan weer terug het terras op. Een heel poarcours dient te worden afgelegd. Leon kan het allemaal maar net bijbenen op de loopfiets die eigenlijk net iets te groot is voor hem. Als het te donker wordt om te fietsen, laat Indra nog een dansje zien, dat zij op school heeft geleerd. Leon springt vrolijk mee :)

Ondertussen sluiten wij de maaltijd af met een heerlijk kopje koffie en een anijsdrankje, de kinders kijken nog wat tv, maar dan is het toch echt tijd om Leon op bed te leggen. Wat een fijne dag en bijzondere avond!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade