Buongiorno Italia

18 mei 2018 - Ortezzano, Italië

Al vroeg gaat de gong, met de mededeling dat we de hutten dienen te verlaten. Zelfs Leon was nog niet wakker! Ach, nu we toch wakker zijn, gaan we mooi nog even naar de schoorsteen kijken en de zonsopkomst natuurlijk. Langzaam glijden we de haven van Ancona binnen, achter ons vaart de andere boot die tegelijkertijd vanuit Split is vertrokken.

Buongiorno Italia!Prachtige zonsopkomst vanaf de bootBuongiorno Ancona

Voordat we naar het autodek mogen, moeten we nog even wachten en Leon vermaakt ondertussen een buslading Franse mensen... en dat allemaal om 7 uur ‘s morgens.... rond half 8 rijden we op Italiaanse bodem. We hadden een plan om de krijtrotsen route bij Ancona te nemen, maar als we eindelijk het havengebied hebben verlaten en ook de TomTom zich heeft geheroriënteerd zijn we er alweer voorbij en rijden we op de kustroute naar het zuiden. We hadden bedacht ergens een bakkie te nemen en dan te bekijken waar we eens naar toe gaan. Maar wat een verschrikkelijke weg en omgeving vinden we dit! Van schrik rijden we dik een uur zuidwaarts, om bij een supermarkt (en een dichte koffietent) te stoppen. Ik koop Mb’s bij en heb weer internet, even een camping zoeken, ver weg hier vandaan.

Af en toe een mooi landschap

Apple maps stuurt ons, als we er bijna zijn, via een bijna gravel weg de berg op. Gelukkig komt er niet net een trekker aan, zijn de takken van de bomen precies hoog genoeg en houdt het pad ook niet op en komen we uiteindelijk weer op de gewone weg. Vlakbij de camping, Locanda Scendoni Per Sempre, in het plaatsje Ortezzano. Het is nog vroeg en in gedachten repeteren we de eerste woorden Italiaans. We worden vrolijk begroet door een labrador en vervolgens komt een man aanlopen die ons begroet met een joviale ‘goedemorgen’! Haha! Dit hadden we niet zien aankomen! Het ontvangst door Rob en Marga is hartelijk. We krijgen een lekker kopje koffie, Leon een appelsapje, terwijl speciaal voor ons een plekje bij de wijngaard wordt gemaaid. Vanwege de gevallen regen is hun kampeerveld wat drassig. We staan geweldig, wat een uitzicht, wat een rust.

Onze camper staat aan de rand van de wijngaard... zo’n mooi uitzicht!

Na Leon zijn middagtukje lopen we wat rond het huis te scharrelen en worden we uitgenodigd om een wijntje te drinken, dat laten we ons geen 2x zeggen! Leon vermaakt zich met het vele speelgoed van de kinders die daar wonen, terwijl Rob en Marga vertellen over de avonturen die zij meemaken met hun B&B en camping en hun zoektocht naar deze mooie plek toe.

Zon, wijngaard, gouden combinatie!Fijne zonsondergang

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kokkie:
    6 juni 2018
    Dat is toch super genieten ....
    En ik geniet mee via jullie verslagen en foto’s! Dikke knuffel liefies!