Plakken

19 augustus 2021 - Store Heddinge, Denemarken

Het plekje aan het water bevalt ons prima en de kleine directeur vindt de camping fantastisch (want springkussen voor hem alleen) en zo plakken we nog een nachtje langer op deze camping.

Daarna rijden we naar de andere kant van het eiland, naar de oostkust.
We rijden via Trellerborg, waar we een Vikings nederzetting bezoeken.

We rijden naar Store Heddinge, Hjørup, naar de parkeerplaats van Stevns Klint Unesco World Heritage. Voor 100 kronen mag je daar een nachtje staan en het mooie is, dat er een mooie speeltuin is, een grasveld voor de voetbalkunsten van de mannen en vooral… mooie kliffen!
We maken een wandeling langs de kust, maar helaas is er geen trap die stevig genoeg is om ook af te dalen naar het strandje.
Als we terug komen bij de camper, verplaatsen we de camper naar de rand van het grasveld en zetten een picknick bankje ernaast. Campinggedrag is niet toegestaan hier. Picknicken wel 😁 er staat nog een Nederlandse camper, zij blijven daar ook de nacht staan.
Leon wil nog graag even naar de vuurtoren. Dat is dan 1,5 kilometer lopen. Dat loopt hij nog wel even zegt hij. Op de terugweg zit hij uiteindelijk toch op de sterke schouders van Martijn. Toch best veel gelopen vandaag (23.100 stappen, Maayke, laat staan Leon…)

’s Avonds drinken we mooi een wijntje op de picknick bank.