All you need is water 😄

18 augustus 2021 - Hørve, Denemarken

Het heeft tot ongeveer 5 uur ‘ s morgens onafgebroken geregend. Het privé zwembad is inmiddels in een privé meer veranderd. En wij staan er middenin…

Voordat we rustig koffie willen drinken, kijken we eerst of we de camper kunnen verplaatsen. We leggen de rijplaten achter de voorbanden en starten de motor. We rijden soepel achteruit, een klein stukje. Rijplaten verplaatsen, we komen nog een stukje verder en dan is het jammer maar helaas. We zitten vast.

De campingeigenaar is vanaf 10.00 uur op de receptie aanwezig. De koffie moet nog maar even wachten. Rustig zitten is er even niet bij. Ondertussen is een aardige camping-Deen ons komen helpen duwen. Maar ja, onze hut duw je niet zomaar even van z’n plaats!

Als ik de campingbaas heb verteld dat we vast zitten, vraagt hij of hij met de tractor moet komen. Wat ons betreft wel. Na een korte inspectie van onze sporen en vorderingen tot nu toe, volgt een overleg met nog een aardige camping-Deen (met een hond die op grote beer lijkt) wordt er nog wat geprobeerd met extra planken, nog een keer gassen met wel of geen rijplaten, van voor of naar achter, wat duw en trekwerk en een chocoladereep voor Leon. Het mocht allemaal niet baten. De camper staat nog steeds vast. Wij hebben nog steeds geen koffie, onze boot vertrekt om 14.00, maar… geen stress, het is vakantie. Dus kom maar op met die tractor!

De camper heeft een trekoog aan de voorkant. Gelukkig hebben we wel iets aan ruimte op de plek en met een voorzichtige, maar ferme ruk, vliegt de camper naar voren. We kunnen eigen kracht weer achteruit en … Eureka!

De Deense vlag kan uit, we staan weer op het droge stuk 😁

Martijn rijdt de camper even naar de ‘camping wasstraat’ en ik loop met de campingbaas mee om onze overnachtingen en 3 wasmachine beurten🙈 af te rekenen. 500 kronen. De wisselkoers hebben we niet paraat, maar gezien de andere bedragen die we tot nu toe hebben moeten afrekenen, is dit een koopje. Zeker gezien de tractor service en de vriendelijke lach van deze ouwe baas.

Als de fietsen weer achterop staan, de voorkant min of meer weer zijn eigen kleur heeft en de TomTom ingesteld op Aarhus haven, rijden we weg. Dit zullen we nooit meer vergeten 🚜

We zijn ruim op tijd bij de haven, checken in en we lunchen in de camper. Om 13.45 rijden we de Ferry op.

De bevestiging van de camping waar we een reserveringsaanvraag hebben gedaan komt ook binnen. Mooi! We hebben een plekkie… Aan het water…  😂

De boottocht is prima, Leon is blij dat hij eindelijk weer eens op een boot zit. We varen langs de kust van Ebeltoft, waar we 3 jaar geleden in een heel groot zomerhuis hebben gezeten, we zien de 4 windmolens die we toen van dichtbij hebben bekeken. Mooie herinneringen!!

Na 5 kwartier rijden we alweer van de boot af, op naar Høvre, camping Sanddobberne.

Ondanks de wind (windkracht 5, recht uit zee), gaan we toch aan het water staan, mooi uitzicht en we hebben een prachtige zonsondergang 😊

1. Quirina:
    18 augustus 2021
    Wat een avontuur! En prachtige foto's! Zo vaak hebbie hopelijk geen tractor aan je hut hangen.. ;-)