Ptuj, het kasteel

15 april 2018 - Ptuj, Slovenië

Ptuj heeft een mooi kasteel. Dat gaan we eens van dichtbij bekijken. We gaan op de fiets, want de (saaie) camping is dichtbij het stadje. We rijden het dijkje af, brug over en we zijn er. In het centrum dan, want dan begint de klim naar boven naar het kasteel.... Manman... in de laatste meters voor de poort is het echt te steil en stappen we af. Er staan geen rijen voor de kassa, we zijn de enigen... we krijgen mooie kleurplaten mee voor Leon en een foldertje met wat informatie over de verschillende exposities en kamers die ingericht zijn. Leon houdt zich goed, want hij wordt lekker door Martijn getild en babbelt er vrolijk op los.

In het Binnenhof van het kasteel doen we een drankje en wat blijkt, er heeft iemand een stekkie van de oudste wijnrank uit Maribor geplant, geinig!

Als Leon aan het eind zijn appeltje op heeft, gooit hij het heel snel met een grote boog over de kasteelmuur, dat kost hem een preek! Gelukkig zien we later op foto’s dat er onder die muur alleen een grasveld ligt. Wieweet groeit daar ooit een appelboom!

op naar Ptujuitzicht vanaf het kasteelStekkie van de wijnrank uit MariborGelukkig... gras onder de kasteelmuur!

1. Jfprins:
    22 april 2018
    Wat een mooie fotoos.Kastelen zijn altijd spannend.
  2. NIenke Griffioen:
    23 april 2018
    Leon is een tuinier in de dop! Hij leerde net over een wijnrank meegenomen uit Maribor, dus leg dan maar eens uit dat hij geen appelboom mag planten!