Regen Rijdag, het regent altijd in Polen

9 mei 2019 - Nové Mlýny, Tsjechië

Zoals voorspeld, valt er vandaag veel regen. We hebben daarom een rijdag gepland. Eerst rijden we naar Broumov voor wat boodschappen en we moeten nog pinnen. Nog niet op alle campings kan gepind worden, dus is het hebben van cash toch wel handig. We vinden dit keer een andere pinautomaat, dat scheelt zomaar ATM-kosten.

En zo rij je in PolenHet regent altijd in Polen

Om op onze volgende bestemming te komen in Oost Tsjechië, rijden we een stuk door Polen. Onderweg zien we leuk gekleurde huizen en de wegen zijn, net als de huizen, soms super goed onderhouden en soms heel slecht. We stuiteren af en toe bijna de weg af van de hobbels. Vlakbij de plaats Sumperk hadden we een camping gevonden bij een recreatiemeer. Er is een mooie speeltuin en een sanitairgebouw, maar als we aankomen, is er geen andere camper of tent te zien en de receptie of het restaurantgebouw is niet open. Het voelt niet 100% oké om hier alleen te staan voor een nacht en we zoeken online een andere camping. De dichtstbijzijnde is bijna 25 km verderop. Eerst even bellen of ze wel geopend zijn en of we er kunnen staan voor een nacht, gelukkig... Geen probleem!

Ook hier, op camping Stodola in Nové Mlyny, staan we helemaal alleen, maar toch voelt het hier anders. Als de campingeigenaresse langs komt rond 17.00 rekenen we direct 240 Kuruna’s af. Cash uiteraard!

Na een uurtje gaat ze weer weg en sluit ze de douches, nou ja, morgen trekken we weer verder!