Waterfall, Vodopád, Wasserfall, waterval

10 mei 2019 - Benešov, Tsjechië

‘s Morgens maken we eerst een wandeling in de omgeving, want er is een waterval had de campingeigenaresse in gebroken Engels en een beetje Duits ons weten te vertellen. Leon kan zich nog herinneren dat wij vorig jaar met Opa Henk en Oma Pauline een heeeele grote waterval hadden gezien en daar zelfs nat van werd. Goed geheugen dat mannetje!

Deze waterval heeft minder indruk gemaakt... hoewel we een lesje watermanagement konden geven door de sluis en dam, was de omgeving verder niet heel inspirerend.

Rond 11.15 rijden we weg van de camping, Leon doet een klein tukkie, wordt niet wakker als we over de weg stuiteren, maar wel als we bij een mini Coop in een bergdorp stoppen voor wat verse broodjes. Al het brood daar gelijk op...

Het is nog een klein stukje naar de camping en nu Leon wakker is, benoemen we opeens niet meer de mooie velden, stoere haarspeldbochten en de buizerds, maar nee... we checken alle kranen, gravernaties, maar tegenwoordig ook alle oranje huizen. Leon wil namelijk later als hij groot is een oranje huis, met een oranje dak, want dat is zijn lievelingskleur 😂

Rond 13.00 rijden we camping “De Bongerd” op in Benesov. We komen de campingeigenaar Florian al snel tegen. We zoeken een mooi plekje uit naast de speeltuin en lunchen lekker buiten. Als de lucht betrekt, ruimen we de spullen snel op... Hagel! Die hadden we niet zien aankomen! Gelukkig schijnt even later weer de zon en kunnen we een rondje bos doen, we volgen de gele route. Check snack a jack!

Na het avondeten gaan we naar de receptie om ons in te schrijven, er is nog een andere camperaar en met z’n allen doen we een welkomstdrankje, super leuke manier om wat verhalen van elkaar te horen.

Als we weer terug zijn bij de camper, doet Leon zijn bedritueel, terwijl Martijn de afwas doet. Enthousiast zetten we alle lichten aan, want het is al donker, Leon zijn filmpje mag aan, de waterkoker alvast aangezet voor de thee straks, de vloerverwarming en de gewone verwarming aan want het is toch best koud... en toen niks meer. Zal je net zien... overbelasting! Oeps! Even niet aan gedacht 🤓

Gelukkig is er nog een paal die we kunnen gebruiken. Opgelost!