Veni vidi vici Amici!

7 augustus 2020 - Roermond, Nederland

We doen lekker rustig aan, het is al vroeg snikheet, dus vooral niet teveel en te druk bewegen. Nog knap lastig soms en zeker voor de kleine directeur. Na een tiental race rondjes over de camping en salto’s op de trampoline, mag hij even een filmpje kijken op het dvd spelertje. Ondertussen pakken wij één tas in voor ons Duitse strandavontuur. De andere tas bestaat uit drinken, drinken, een koelelement en nog iets te drinken 😄 meer past niet in mijn bakkie en Martijn neemt een parasol mee op zijn rug. Op een foto hadden we vrij weinig boompjes gezien en met ons tempo zouden we niet als eerste voor de poort staan. En dat klopte... er stond gewoon een rij om binnen te komen!

Na het showen van het betaalbewijs, krijgen we drie bandjes.

33BB9B7A-2397-46CB-A6DC-04AD30595BCC
We zoeken een rustig plekje uit, met uitzicht op de waterbaan en lekker op een strookje zand.  Om te zwemmen moeten we een klein stukje lopen, dat is jammer, want hierdoor geen waterpret foto’s, maar nu kon er wel een eerste boek worden uitgelezen 😌

Tussen alle drankjes, liggen een paar bammetjes inde koeltas. Niet genoeg natuurlijk voor de hongerige magen na het zwemmen... Mama... papa ... er zijn daar frietjes! Zal je net zien! Na de lunch halen we nog een bakje frietjes, we zijn 10 meter verwijderd van de Nederlandse grens en toch hebben we zure mayo. Toch leuk, zo’n dagje buitenland!

Rond een uur of 5 pakken we de boel weer in, een dag vol vermaak in en aan het water, maar ook de (al dan niet zo) getalenteerde waterskiërs maakt dit tot een top dagje!

Een aandachtspuntje voor onszelf; als het zo heet is dat de mussen niet meer op het dak zitten, de koelbox op MAX zetten overdag. Dat net niet helemaal kouwe biertje past overigens wel goed bij de geur van de joint van de buurman die zojuist terug bij de tent is gekomen 😄