Begin van de terugreis

14 augustus 2022 - Seyssel, Frankrijk

14 augustus

Vandaag is het onze dag om weer noordwaarts te keren. Komt goed uit, want er is regen voorspeld! We halen we alles nog droog binnen 😃

Maayke loopt nog even naar het winkeltje in het dorp, want de saucissons zijn wel heul erg lekker, dus daar gaan er nog een paar van mee. We weten ook niet of we zullen stoppen bij een supermarkt en halen dus hier nog wat extra brood voor de lunch.

2 campings geprobeerd te bereiken, maar geen antwoord, maar omdat het toch de hele dag regenachtig blijft, besluiten we wat verder door te rijden en komen uit bij camping le Nant matraz in Seyssel.

We vertrekken met regen. Voor en door Grenoble hebben we file. Maar dit is uiteindelijk maar maximaal een half uurtje langere reistijd.

Daarna toeren we weer lekker door de heuvels. In een klein dorpje, parkeren we bij de lokale Salle de fêtes voor de lunch. Uiteraard is alles dicht, maar gelukkig hebben we extra broodjes bij ons.

Rond 15.00 uur komen we op de camping aan. Terwijl Martijn de camper aansluit op de elektra, zorgt dat alle kastjes weer veilig open kunnen en alle raampjes open zet voor de schone Rhône lucht, gaan Leon en ik op verkenning van de camping. Eens kijken of er iets leuks te doen of te eten is 😂

We stuiten al snel op een gesloten zwembad en een ijsjesbord. Hmmm! Mogelijkheden!

We halen de portemonnee om ijsjes te kunnen kopen en Maayke vraagt of het zwembad nog open gaat. De zon schijnt immers weer ☀️gelukkig vindt de man van de camping dat een goed idee 😁

Zodra het ijsje op is … staat Leon in zijn zwembroek 😂 klaar om te gaan!

Toch wel lekker om even af te koelen. Daarna douchen en eten maken. Precies op tijd klaar, want als de sliertjes worden afgegoten, begint het toch weer een beetje te regenen. Zo hebben wij onze eerste diner-sessie in de camper deze vakantie! Leon is in zijn nopjes, want deze maaltijd had hij bedacht EN we eten binnen (zonder vliegend ongedierte 😅)

‘s Avonds spelen we nog wat in de camper, het is niet heel lekker buiten.

We reserveren voor morgen alvast een camping voor 2 dagen, goed geregeld!

1. Paps:
    16 augustus 2022
    Het klinkt allemaal weer heel erg gezellig ondanks het slechte weer. Wij zijn ook uit Denemarken vertrokken en na veel opgebroken wegen en misrekeningen van de tomtom, en 3 veerboten pas heel laat in Berne aangekomen. De slagboom ging gelukkig open op ons kenteken en de sleutel voor de douche en munten lagen onder een omgekeerde beker bij de receptie. Wij dachten onder een tas maar het was eine tasse.😃