Beregoed!

16 augustus 2022 - Montbarrey, Frankrijk

15 augustus

Tijd om weer verder te gaan! We beginnen met wat boodschappen in de Super U tegenover de camping. Nou, met recht super! Wat een spullen …

Bijna alles wat op het lijstje staat, ligt uiteindelijk in het karretje. Nou ja karretje… ook dat is een superkarretje!

Lekker groot. Past veel in. Alleen jammer dat we beperkt ruimte hebben in de camper 😇

We rijden slingerend door het landschap met haarspeldbochten en Fransen die de bocht afsnijden en inhalen. Ook voor de bocht. Sommige dingen veranderen nooit!

We lunchen in een klein dorpje op een parkeerplaats bij een voetbal-basketbal veld en een renbaan er omheen. Daar gaan de mannen goed op, smeert Maayke de broodjes wel 😃👌

Leon kijkt lekker een filmpje, tot we opeens horen … hee! Hier zijn we al geweest! Hij ziet een roze reclamekoe blijkbaar voor de tweede keer. Als wij ook even later de afrit naar het meer zien waar we hebben gezwommen, kunnen we het beamen. We hebben hier op de heenweg ook gereden!

Vlak daarna valt Leon in slaap en komt de grootste beproeving van de dag … een 18% daling! In de derde versnelling gaan we bijna 90, wat een kabaal. Toch maar beetje bij remmen. Errug fijn als we eenmaal beneden zijn 🫣

En Leon tukt gewoon lekker door 😅

Rond 15.00 uur komen we op Flowercamping ‘les Trois Ours’ aan. We mogen een plekje uitzoeken waar we willen. Ruimte genoeg. Leon wint, het wordt een plekje dichtbij de speeltuin 😂

Het is vandaag een beetje bewolkt en er wordt nog regen verwacht, daarom is het zwembad tot Leon zijn grote teleurstelling dicht. Dan maar op de trampoline, voetballen en heel veel ‘restaurantje spelen met de knuffels’

Het regenbuitje mag geen naam hebben, maar we zijn wel blij met de luifel! Kunnen we toch buiten koken en eten.

Leon kan ‘s avonds niet slapen, dan toch te lang getukt tijdens de rit 😬

16 augustus

Campingklusjes

Martijn gaat een lekker stukkie rennen en ondertussen haft de eerste was al te drogen! Er staat zo’n super Miele apparaat. 12 kilo schone was in 35 minuten. Vandaag wordt het topper, dus drogen is geen probleem!

Ondertussen wordt er druk gespeeld en koffie gedronken. Natuurlijk ook nog even van de camping genieten, er vertrekken aardig wat mensen vandaag, dus er valt genoeg te zien!

We lunchen gezellig samen en daarna is het tijd voor het zwembad. Warm vandaag!

Maar oh oh dat zwembad 😳 ieuw ieuw ieuw! Voordat Maayke zich kan bedenken is Leon er al in gesprongen… nou ja, gelijk douchen na afloop dan maar! Helaas gaat die vlieger niet op, want eerst moeten er pizza’s voor vanavond gereserveerd worden! En dan valt Leon zijn blik op de spelletjes kast. Dus we spelen een potje ‘Wie is het’, Mastermind, geen Cluedo, maar wel een potje schaak. Dan moet er echt gedoucht worden. Leon wil nog een rondje zwembad en gaat naar de camper om Martijn over te halen. Succes heren!

Om 18.45 zijn onze pizza’s klaar. Natuurlijk krijgen we commentaar op Leon zijn kale pizza, maar Leon is er blij mee! En wij ook natuurlijk!

Na het eten wordt er nog een keeperstraining afgewerkt, plek zat voor de deur!

Er wordt vannacht regen voorspeld, dus we draaien het luifeltje alvast in, het kan maar droog ingepakt zijn!

1. Kathy:
    17 augustus 2022