Krka (wat is dat toch hier met die klinkers?)

15 mei 2018 - Krka Np, Kroatië

Leon is er vroeg bij vandaag. Hij weet zeker dat we vandaag op pad gaan... De beroemde watervallen van Krka staan op het programma. Om half 10 hebben we afgesproken met de eigenaar om naar de boot te worden gebracht.

Eenmaal in het dorp kopen we 3 tickets en stappen we zo de boot van 10.00 uur op. Het is een half uurtje varen naar het beginpunt waar de eerste mooie watervallen zijn.

We lopen het aangelegde pad rond de watervallen, Leon flirt wat met de verkoopvrouwtjes die allemaal dezelfde lokale producten verkopen en rent heen en weer tussen papa, mama, waterval hier, hondje daar... Het is er schitterend, maar we besluiten na 2 kilometer de rest van het park te laten voor wat het is. Leon is moe (zegt hij, maar wil vooral gedragen worden) en die 5 uur wakker vanmorgen hakt er bij Maayke ook wel in...

Krka watervallenKrka watervallenKrka watervallenKrka watervallen

Terug in Skradin leeft Leon helemaal op... een speeltuin! En nog wel zo groot dat hij haast niet kan kiezen waar hij als eerste op wil spelen. Er is ook een Chinees meisje waar Leon aansluiting bij vindt en samen schateren ze het uit. Leon heeft hele verhalen, vertelt honderduit over alles dat hij ziet, zij lacht vooral, wat een pret hebben ze met elkaar!

Uiteindelijk is het wel mooi geweest en bellen we Pero, of hij ons weer kan komen halen. Met een kwartier is hij op de afgesproken plek. Super geregeld zo!

Terwijl Leon zijn schoonheidsslaapje doet, McGyvert Martijn de gieter en de tuinslang aan elkaar, voor een optimale watertoevoer voor de camper. Lekker bezig :)

De benodigdheden; gieter, tuinslang en natuurlijk ducktapekokkerellen met verse kruiden, had Leon gekregen van een marktvrouwWederom donkere wolken ...