Sibenik

14 mei 2018 - Sibenik, Kroatië

Camp RelaxVoordat we weg kunnen rijden, moeten we de eigenaar even bellen, want die is gewoon aan het werk in het dorp ergens dichtbij. Volledig relaxed gaan we op pad naar Sibenik.

Sibenik schijnt een mooi stadje te zijn met smalle straatjes. Dat klopt! De parkeerplaatsen zijn ook erruug klein en wij wijken uit naar de buitenrand. We vinden een volledig lege parkeerplaats en halen de fietsen van de camper af. Ideaal zo! We fietsen tot het voetgangersgedeelte in oude centrum van Sibenik.

Wat een leuke straatjes en mooie oude gebouwen. Voor Leon gaan we op zoek naar een speeltuin, die vinden we op de boulevard, hij ook helemaal gelukkig!

We lopen daarna naar het fort, Leon komt een heel eind met al die trappen, bikkel!

In het fort lopen we wat rond. Leon vindt ALLE stoeltjes interessant van de concert arena in het fort. Samen met hem testen we er tientallen uit... de uitzichten vanaf het fort zijn fantastisch. Leon spot een hoge kraan, maar wij staan hoger! Dan wordt het langzaamaan tijd om terug naar de fietsen en de camper te gaan. Gelukkig ligt de volgende camping niet heel ver weg. Leon maakt wel van de gelegenheid gebruik om alvast een klein tukkie te doen.

De camping in Skradin is ook weer prima, met een aardige eigenaar die ons morgen naar de boot voor de Krka watervallen brengt.

Sibenik, mooie huizenDe smalle straatjes van SibenikUitzicht vanaf het fortNog een uitzicht vanaf het fortSchildpadden in de fontein!Mooie omgeving van de camping