Onderwag naar Pag

10 mei 2018 - Pag, Kroatië

Hoppa! Geroutineerd pakken we onze camper weer in en voordat de Eko-vliegen wakker worden, zijn wij vertrokken! Eerst langs de winkel en tanken, dan nog even een U-turn om op de juiste weg te komen. De route is prachtig richting het zuiden en over het eiland Pag. Helaas is Leon al snel wakker, hij vindt de omgeving duidelijk minder mooi, er zijn dan ook weinig tractors, hijskranen en ander werktuigmachineapparaten te spotten. Leon vindt er op een gegeven moment ècht niets meer aan en laat dit voor het eerst ook echt merken door onbedaarlijk hard te gaan huilen, net als we op een smalle eenrichtingsweg zitten richting de camping. Er komt gelukkig niemand aan en als we op de camping aankomen zet Martijn de camper op het eerste plekje stil. Gelukkig maar, want onderaan zijn geen mooie zeezicht plekjes meer en keren op een 15% helling is niet heel relaxed! Leon is blij dat we er zijn en is weer helemaal het ventje  😁

Als we eenmaal op ons plekje staan, vraagt Maayke of er een wasmachine is, want volgens de website zou die er zijn en we hebben wel wat was gespaard de afgelopen tijd... de campingman geeft aan dat er geen wasmachine is. Maarrrr... als zijn baas komt, kunnen we vragen of hij een oplossing heeft. Zal je net zien, daar komt de campingbaas aan en we leggen de vraag voor. Nee, er is geen wasmachine, maar we mogen in zijn garage wassen. Horen we dat nou goed?! Haha, en zo staat de grootvader met zijn auto voor de camper, stap in, we zijn er zo! De wasmachine in de garage was te klein, dus we hebben ook die van de familie zelf ook gevuld, als we dan toch bezig zijn.... vlak voor het eten komt de grootvader weer voorrijden, met een tas vol schoon wasgoed. Wat een verhaal!

En zo hadden we geen zeezicht meer, maar waszicht...

Even afwassen voor vertrekOn the roadOorlogsmonumentOnderweg naar PagDorpjeBikkel op de fiets...WoW, wat een fijne plek!Ga weg muggen!