Winssen - Kollersee (404 km)

30 juli 2023 - Brühl, Duitsland

We hebben vandaag een lange rijdag, dus we doen ons camper ochtend ritueel in een iets hoger tempo. Om 9.45 rijden we van de camping af. Klein uurtje later rijden we de grens over naar Duitsland. We tuffen lekker door, totdat er wegwerkzaamheden zijn en een beetje stau. Au! Er stond nog één laatste paaltje en die tikte precies de dodehoekspiegel aan 🙈 bij de eerste de beste afrit gaan we eraf en komt de tape tevoorschijn om de loshangende delen vast te maken. Gelukkig is de grote buitenspiegel nog heel en doet het knipperlicht het nog.

Als we er toch staan, lunchen we gelijk even en vervolgen weer onze rit.

We rijden over de 61 richting camping Kollersee. Af en toe beetje file, maar we rijden overwegend lekker door.

Om 15.15 komen we aan bij de camping, de slagboom gaat automatisch open en we rijden zo naar de gereserveerde plek. Prima geregeld hier.

Even langs de receptie om broodjes te bestellen en een sanitairgebouwsleutel op te halen. Hoppa!

Er is ook een kleine bistro, met afhaal pizza’s. Die hebben we wel verdiend na zo’n rijdag!
We kijken ook nog even bij het strandje van de Kollersee.

IMG_2038IMG_2057

‘s Avonds, als Leon op één oor ligt, genieten we buiten van de camping geluiden onder het genot van een wijntje.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl